Μήπως ήρθε η ώρα να γράψεις τη δική σου ιστορία;

Πέμπτη 11 Ιουνίου 2015

"Τα σφάλματά σου" του Μάριου Παγώνη



Αγαπημένη μου Μαμά

Δεν θα σε συγχωρήσω ποτέ για αυτό που έγινε στις 5 Φεβρουαρίου του 1999. Εξαιτίας σου, καταστράφηκε η μου παιδική αθωότητά, έχασα κάθε ελπίδα για μία ισορροπημένη σχέση και είμαι πια ανίκανος να εμπιστευτώ οποιονδήποτε άνθρωπο. Λόγω δικής σου πράξης, δικού σου λάθους, είμαι ένα ερείπιο, μία σκιά, ένα άδειο κέλυφος.
Τολμάς να ρωτάς τι έκανες; Πως μπορείς να κοιμάσαι τα βράδια;
Θα σου πω τι έκανες. Θα προσπαθήσω να βάλω σε λέξεις την πράξη σου που με κατακρεούργησε εσωτερικά.

Μπέρδεψες τα δημητριακά μου. Ήξερες πολύ καλά ότι μου αρέσουν τα Νέσκουικ, και μου πήρες Τσόκαπικ. 
Γιατί, Μητέρα; Πως μπόρεσες να το κάνεις αυτό; Πόσο μαύρη μπορεί να είναι η καρδιά σου;
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό, μακάρι να ήταν. Η λίστα με τις ζημιές που έχεις κάνει στον ψυχισμό μου μόλις ξεκίνησε. 

Ένα βροχερό πρωινό του Νοέμβρη, το 2001, διαπέρασες με το ξίφος του σαδισμού σου άλλο ένα κομμάτι της ψυχής μου. Αφαίρεσες ένα ακόμα τμήμα μου.
Μου έκαψες το τοστ.
Και δεν έκοψες καν την κόρα γύρω-γύρω.
Δεν πρόλαβε να περάσει ούτε ένας χρόνος, όταν τον Απρίλη του 2002, στα γενέθλιά μου παρήγγειλες πίτσες με ελιές. Το ξέρεις ότι δεν μου αρέσουν οι ελιές στην πίτσα. Σου το έχω γράψει σε εκείνη την λίστα που σου έδωσα, μετά από το Επεισόδιο των Δημητριακών, που γράφει όλα όσα δεν μου αρέσουν.
Δεν ήταν τόσο δύσκολο να την κοιτάξεις πριν παραγγείλεις. Μόλις εκατόν επτά σελίδες είναι, και έχει και ευρετήριο στο τέλος. Αλλά απ' ότι φαίνεται, δεν θεωρείς την ευτυχία του γιου σου αρκετά σημαντική για να ξεκλέψεις μερικές ώρες να αποστηθίσεις την λίστα.
Και αυτό μας φέρνει στο τελευταίο γεγονός. Στο γεγονός που έβαλε οριστικά τέλος σε οποιαδήποτε πιθανότητα για μελλοντική θεραπεία.
Σε ένα οικογενειακό δείπνο στις 14 Οκτωβρίου του 2003, δόθηκε το ύστατο πλήγμα. Όταν με σέρβιρες σουτζουκάκια, έβαλες σάλτσα πάνω στον πουρέ. Και, το χειρότερο απ' όλα, μου έδωσες πιρούνι αντί για κουτάλι. Αφού το ξέρεις. Είναι γραμμένο στο τρίτο πρόσθετο της λίστας, κεφάλαιο 27, παράγραφος 8.
Ακόμα και τώρα, στα 25 μου, πρέπει να σε επιβλέπω κάθε φορά που μαγειρεύεις για να σιγουρευτώ ότι ακολουθείς κατά γράμμα τις οδηγίες μου. 

~~~~~~~~~

Το κείμενο δραματοποιήθηκε για τις ανάγκες της παράστασης "Αγαπημένη μου μαμά" που έγινε στα πλαίσια της γιορτής της μητέρας, στις 10 Μαΐου 2015. 


"ΤΑ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΣΟΥ"
Κείμενο: Μάριος Παγώνης
Σκηνοθεσία: Μαρία Κούτσου- Ευγενία Σάλτα
Ερμηνεύει: Στάθης Γεωργόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου