Μήπως ήρθε η ώρα να γράψεις τη δική σου ιστορία;

Τετάρτη, 27 Ιανουαρίου 2016

Σεμινάριο θεατρικής γραφής: Κανόνες και μυστικά.

Δώσε ζωή στη φαντασία σου. Φτιάξε το δικό σου θεατρικό έργο με τις σωστές βάσεις.

Σε αυτό το σεμινάριο θεατρικής γραφής, θα ξεκλειδώσουμε όλα τα μυστικά των θεατρικών κειμένων και θα μάθουμε τους σωστούς κανόνες, ώστε να δημιουργήσουμε ένα ολοκληρωμένο θεατρικό έργο.


Το συγκεκριμένο μάθημα θα λειτουργεί σε δύο ταχύτητες. Η πρώτη ώρα θα είναι αφιερωμένη στη θεωρία. Θα μάθουμε όλους τους κανόνες για να μπορούμε να δημιουργήσουμε και να διαχειριστούμε τους ήρωές μας, μέσα στην ιστορία μας. Θα γνωρίσουμε την κλασσική δομή που έχουν τα θεατρικά έργα και πως χωρίζονται, ενώ παράλληλα θα δούμε τη χρησιμότητα του ρυθμού αλλά και του χωροχρόνου ενός έργου. Προχωρώντας, θα κάνουμε ένα βήμα παραπάνω και θα μπούμε στα βαθύτερα πεδία της θεατρικής γραφής. Θα αναλύσουμε τους πολυδιάστατους χαρακτήρες των σπουδαιότερων θεατρικών ηρώων και θα μάθουμε να χρησιμοποιούμε το υποσυνείδητο κείμενο. Θα μάθουμε να χρησιμοποιούμε την ανατροπή σε όλα τα επίπεδα και θα πορευτούμε με άξονα την ψυχολογία και τη διαδρομή του ήρωα, μέσα από ρεύματα και μοτίβα γραφής.

Η δεύτερη ώρα, θα αφορά καθαρά στην πρακτική εξάσκηση. Θα ταξιδέψουμε μέσα από μια πληθώρα ασκήσεων και πρακτικών εφαρμογών, στη δημιουργία και την εξέλιξη των ηρώων μας από την αρχή μέχρι το τέλος. Θα γνωρίσουμε την πολυπλοκότητα και την ψυχολογία τους. Θα αναλύσουμε χαρακτήρες από το ελληνικό αλλά και το παγκόσμιο ρεπερτόριο. Ασκήσεις εμπιστοσύνης θα δώσουν θάρρος στο ένστικτο μας να ελευθερωθεί και να εξελιχθεί.
Στο τέλος της χρονιάς, οι σπουδαστές θα παρουσιάσουν το δικό τους θεατρικό έργο, στα πλαίσια της τελικής παράστασης της σχολής.


Βασικές ενότητες του σεμιναρίου είναι οι παρακάτω:
  • Τι σημαίνει γράφω; (Αναπαραγωγή γεγονότων ή δημιουργία αυτών;) Ο θεατρικός συγγραφέας καλείται να δημιουργήσει ζωή μέσα από ένα κείμενο.
  • Θέμα και ιδέα. Τρόποι εύρεσης μιας ιδέας και εξέλιξης της μέσα από το θεατρικό κείμενο. Πρωτοτυπία ή εμβάθυνση; Τρόποι διασκευής και δραματοποίησης. 
  • Θέμα και χαρακτήρες. Επειδή δεν μπορούμε να βασιζόμαστε πάντα στη «Μούσα», πρέπει να βρίσκουμε μόνοι μας τις ιδέες.
  • Δομή θεατρικού κειμένου. Πράξεις και σκηνές. Δέση, σύγκρουση, λύση, επίλογος. Ανατροπή της ιστορίας ή ανατροπή των χαρακτήρων; Διαφορετικοί τύποι δομών και εξέλιξης τους.
  • Σκελετός υπόθεσης. Ποιοί είναι οι τύποι και πως τους δημιουργούμε;
  • Χαρακτήρες. Ποια είναι η προσωπικότητα τους και πως εξελίσσεται μέσα από την ιστορία; Τον αγαπάμε τον ήρωα μας ή τον σεβόμαστε;
  • Τεχνικές για τη δημιουργία ενός χαρακτήρα και μέθοδοι για την εξέλιξή του.
  • Χτίσιμο χαρακτήρα. Πως εξελίσσεται μέσα στο έργο;
  • Στερεότυποι χαρακτήρες. Κάπου τον ξέρω, κάτι μου θυμίζει. 
  • Διάλογοι. Πως μιλάει και συμπεριφέρεται ο κάθε ήρωας; Πως θα αποφύγουμε να μιλάνε όλοι με τον ίδιο τρόπο; 
  • Ρυθμός. Πότε το έργο μας κουράζει; Πως θα το αποφύγουμε και πως τα λόγια από το χαρτί θα γίνουν ζωή. Πότε το κείμενο φαντάζει ξένο. Πως θα το φτιάξουμε;
  • Χρονικός ορίζοντας. Πότε και πού διαδραματίζεται το έργο; Ώρα, μέρος, τόπος, εποχή. Γιατί όλα αυτά τα στοιχεία είναι τόσο σημαντικά για το θεατή;
  • Ασκήσεις τρόπων ανατροπής της ιστορίας και των ηρώων
  • Ξεκαθάρισμα. Τι πρέπει να φύγει και τι προσφέρει αυτό στο συνολικό κείμενο;
  • Κρυμμένα νοήματα. Τι κρύβει ο κάθε ήρωας στο κείμενο του; Τι θέλει να πει;
  • Το πιο σημαντικό εργαλείο του συγγραφέα, μετά το μολύβι, είναι η γόμα. Γιατί πρέπει να διορθώνουμε και να διαγράφουμε κομμάτια του έργου; Πως θα το κάνουμε να ρέει χωρίς πολυλογίες;
  • Κανόνες γραμματικής. Γιατί ένα καλό έργο είναι ένα καλογραμμένο έργο.
  • Είδη θεατρικών έργων. Τραγωδία, δράμα, κωμωδία, επιθεώρηση, παιδικό, ψυχολογικό θρίλερ, κοινωνικό, κλπ
  • Αναλύοντας την γραφή. Πως γράφει ο Μπέκετ, ο Τσέχωφ, ο Ίψεν, ο Στρίνμπεργκ, ο Ουίλιαμς, ο Πιραντέλο και άλλοι. Ποιο τρόπο χρησιμοποιεί ο καθένας; Ανάγνωση έργων και ανάλυση της θεατρικής γραφής τους.
  • Ασκήσεις γραφής πάνω σε συγκεκριμένα κινήματα. (Εξπρεσιονισμός, Πλουραλισμός, Ιμπρεσιονισμός κ.α.)
  • Η ζωή του συγγραφέα. Από που αντλούμε ιδέες; Πως ο κόσμος επηρεάζει τους χαρακτήρες μας; Πόσο πολύ χρήσιμη είναι η παρατηρητικότητα στους συγγραφείς;
  • Τελικό ξεσκαρτάρισμα και ρετουσάρισμα. Η πιο σημαντική δουλειά μετά το γράψιμο.
  • Επιλογή κειμένου προς παρουσίαση
  • Διόρθωση κειμένου παρουσίασης
  • Συνάντηση με σπουδαστές τμήματος υποκριτικής
  • Πρόβα

    ~ Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ΔΕΝ μπορεί να συμπεριληφθεί στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Απαιτείται η φυσική παρουσία του σπουδαστή. 

    Σημείωση: Το πρόγραμμα απευθύνεται για περιορισμένο αριθμό σπουδαστών. Θα τηρηθεί απόλυτη σειρά προτεραιότητας.

    Στο τέλος του προγράμματος, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση πιστοποίησης από το εργαστήρι "Tabula Rasa".

    Για δηλώσεις συμμετοχής και εγγραφές, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στο τηλέφωνο 213 00 24291 ή στο 6940 655 331

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...