Σελίδες

Παρασκευή 5 Ιουλίου 2024

Συνέντευξη στην Κωνσταντία Χριστοφορίδου

Η Κωνσταντία Χριστοφορίδου μας συστήθηκε εδώ και αρκετά χρόνια ως ηθοποιός, μέσα από πολύ επιτυχημένες τηλεοπτικές σειρές, καταφέρνοντας σε κάθε επεισόδιο να γίνεται η συζήτηση της επόμενης μέρας. Θεωρείται από πολλούς ως μια από τις πιο ταλαντούχες ηθοποιούς της γενιάς της και χωρίς άδικο, αφού η εργασιομανία και η ετοιμολογία της, αγγίζουν τα όρια του εξωπραγματικού. Από φέτος, επεκτείνει τη δραστηριότητά της στον τομέα της διδασκαλίας, κάνοντας μαθήματα υποκριτικής metacting, στο εργαστήρι δημιουργικής γραφής "Tabula Rasa".

- Καλησπέρα κυρία Χριστοφορίδου.

Κ.Χ. Καλησπέρα και σε σας.

- Τι είναι η υποκριτική "metacting" και γιατί θεωρείτε απαραίτητο να τη γνωρίσει ένας ηθοποιός;

Κ.Χ. Η υποκριτική “metacting” ή αλλιως “metacting method” είναι η meta-υποκριτική, με άλλα λόγια, ο μετασχηματισμός της υποκριτικής, προσαρμοσμένος στην εποχή του internet και πιο συγκεκριμένα των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, TikTok, YouTube, Instagram κλπ.
Η υποκριτική μπροστά στην κάμερα του κινητού είναι πολύ διαφορετική από την υποκριτική  μπροστά στην κάμερα της τηλεόρασης και αφορά όχι μόνο τους ηθοποιούς αλλά και όποιον θέλει να πει κάτι και να «εκτεθεί» σε αυτή την πολύ μικρή οθόνη.
Τώρα, όσον αφορά στους ηθοποιούς, είναι απαραίτητο να τη γνωρίσουν γιατί είναι το νέο εργαλείο της δουλειάς τους και ας μην ξεχνάμε πως έχει μόλις κάποια λίγα χρόνια ζωής και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με βεβαιότητα μέχρι ποιο σημείο μπορεί να φτάσει όταν ήδη μέσα στα τελευταία 2-3 χρόνια έχει ήδη δείξει μια τεράστια δυναμική.

- Ποια είναι η διαφορά μεταξύ της "metacting" και άλλων μεθόδων ερμηνείας στο θέατρο;

Κ.Χ. Το να ερμηνεύεις μπροστά στο κινητό σου και να περνάς συναισθήματα που εκφράζεις κυρίως με το πρόσωπό σου, μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα ή λίγα λεπτά, είναι πολύ διαφορετική από την υποκριτική στο θέατρο, τον κινηματογράφο ή την τηλεόραση. Είναι σαν να λέγαμε μια… συμπυκωμένη υποκριτική, με μεγάλο βαθμό δυσκολίας και ειδικές τεχνικές που χρειάζεται κάποιος να κατακτήσει.

- Τι ζητάτε από τους φοιτητές σας; Ποιο είναι αυτό το ένα πράγμα που θα πρέπει να έχουν όταν θα έρθουν στο πρώτο μάθημα;

Κ.Χ. Είμαι πολύ απλός άνθρωπος. (γέλια) Το μόνο πράγμα που ζητάω είναι ένα smartphone και πολύ όρεξη για δημιουργικό παιχνίδι.

- Τα τελευταία χρόνια δε βλέπουμε συχνά μεγάλες ερμηνείες. Πολλοί λένε ότι φταίνε τα ανέμπνευστα κείμενα, άλλοι λένε ότι φταίνε οι ηθοποιοί, κάποιοι το ρίχνουν στους σκηνοθέτες. Εσείς τι πιστεύετε; Πως μπορεί να αλλάξει αυτή η κατάσταση;

Κ.Χ. Η γνώμη μου είναι πως φταίει πάνω απ’ όλα η στείρα εποχή που ζούμε. Οι στενόμυαλοι που κατέχουν τις θέσεις - κλειδιά και οι ανόητες ταμπέλες που μας κρεμάνε.

- Τι θα λέγατε σε κάποιον που σκέφτεται να εγγραφεί στο μάθημά σας, αλλά διστάζει επειδή δεν έχει προηγούμενη εμπειρία στην υποκριτική;

Κ.Χ. Θα του έλεγα να τρέξει χωρίς δεύτερη σκέψη, γιατί το metacting δεν χρειάζεται εμπειρία στην υποκριτική. Είναι κάτι καινούργιο στο οποίο θα εκτεθούμε παρέα, στο προστατευμένο περιβάλλον της σχολής και θα περπατήσουμε μαζί στο μονοπάτι που ο καθένας έχει ανάγκη.

- Γιατί θα πρέπει να γραφτεί κάποιος στα δικά σας μαθήματα και να μην ακολουθήσει μια πιο κλασική διαδρομή στην υποκριτική;

Κ.Χ. Για όλα τα παραπάνω και για έναν ακόμα λόγο. Να μπορέσει να νοιώσει ψυχικά ανεξάρτητος και -γιατί όχι- στο μέλλον και οικονομικά ανεξάρτητος. Το συγκεκριμένο μάθημα μπορεί να συνδυαστεί εξαιρετικά και με ένα πιο κλασικό πρόγραμμα υποκριτικής, που θα συμπληρώνει τα ένα το άλλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου