Δημιουργία συναρπαστικών χαρακτήρων
«Οι ατέλειες δημιουργούν τους χαρακτήρες» Ellen Hopkins
Η δημιουργία χαρακτήρων είναι από μόνη της μια τέχνη και
αφορά όλα τα είδη της γραφής. Μάθε πώς μπορείς να πλάσεις τους σωστούς
χαρακτήρες που θα δώσουν ζωή και νόημα στην ιστορία που θες να πεις.
Καθηγήτριες: Αντιγόνη Πόμμερ και Αλεξάνδρα Χειμώνα
Max. 15 άτομα
Max. 15 άτομα
Οι χαρακτήρες σε μια ιστορία είναι η καρδιά της ιστορίας. Είναι οι
ήρωες με τους οποίους οι αναγνώστες ή οι θεατές μας, θα ταυτιστούν και
θα τους θυμούνται για αρκετό καιρό. Στο μάθημα αυτό οι σπουδαστές θα
διδαχθούν τα μυστικά της δημιουργίας ενός πειστικού χαρακτήρα, ενός ήρωα
που θα κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού του, από την αρχή
μέχρι το τέλος. Μέσα από θεωρία αλλά και ασκήσεις, θα καταφέρνουμε να
δομήσουμε αξιομνημόνευτους και συναρπαστικούς χαρακτήρες.
Το σεμινάριο αυτό εκτός από συγγραφικό, έχει και υποκριτικό ενδιαφέρον, καθώς ένας ηθοποιός ακολουθεί τις ίδιες μεθόδους για τη δημιουργία ενός αξιοζήλευτου χαρακτήρα.
Το σεμινάριο αυτό εκτός από συγγραφικό, έχει και υποκριτικό ενδιαφέρον, καθώς ένας ηθοποιός ακολουθεί τις ίδιες μεθόδους για τη δημιουργία ενός αξιοζήλευτου χαρακτήρα.
Δώσε την επικαιρότητα με τη δική σου ματιά μέσα από ένα χρονογράφημα και γράψε το δικό σου διήγημα.
Με αυτό το σεμινάριο θα θυμηθούμε ή θα γνωρίσουμε όλα τα μυστικά της
συγγραφής και θα τα εφαρμόσουμε σε χρονογραφήματα αλλά και σε διηγήματα
μαθαίνοντας παράλληλα όλους τους κανόνες που χρειάζονται για να τα
τελειοποιήσουμε.
Χρονογράφημα
Στο μάθημα αυτό, οι σπουδαστές θα γνωρίσουν το χρονογράφημα και την αξία
που έχει όλα αυτά τα χρόνια. Θα μάθουν πώς να αποτυπώνουν χιουμοριστικά
τη σύγχρονη πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα, θα εξασκηθούν σε ένα
ιδιαίτερο και καυστικό χιούμορ. Επίσης, θ’ ασχοληθούν με το
ευθυμογράφημα και με την καθοδήγηση της καθηγήτριας θα μάθουν να
μετουσιώνουν περιστατικά της καθημερινότητας σε αξιόλογα, ενδιαφέροντα
κείμενα.
Διήγημα
Οι σπουδαστές θα μάθουν τις βασικές τεχνικές του διηγήματος και τις
μεθόδους διαφοροποίησης του από το μυθιστόρημα και τη νουβέλα. Θα
εξασκηθούν γράφοντας τα δικά τους μικρά διηγήματα με την καθοδήγηση της
καθηγήτριας.
Βασικές ενότητες των σεμιναρίων:
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ
- Τι σημαίνει χαρακτήρας και τι ήρωας;
- Ποιος είναι ο στερεότυπος ήρωας και πως μπορούμε να τον αποφύγουμε;
- Ποιος θα είναι τελικά ο χαρακτήρας της ιστορίας μας;
- Βιογραφικό του χαρακτήρα.
- Ψυχανάλυση του χαρακτήρα.
- Συνέντευξη με τον χαρακτήρα.
- Ο χαρακτήρας γεννά την ιστορία ή η ιστορία τον χαρακτήρα;
- Ερωτηματολόγιο που πρέπει να απαντήσει ο χαρακτήρας μας
- Δημιουργία δυνατών πρωταγωνιστών
- Ανάλυση του ρόλου του βασικού ήρωα
- Δημιουργία δυνατών ανταγωνιστών
- Πρωταγωνιστές vs ανταγωνιστές
- Δευτερεύοντες χαρακτήρες και η σημασία τους σε μια ιστορία
- Διάλογοι
- Πως γράφονται αντρικοί διάλογοι από γυναίκα;
- Πως γράφονται γυναικείοι διάλογοι από άντρα;
- Ποιοι είναι οι γκρι χαρακτήρες;
- Ποιοι είναι οι αρνητικοί χαρακτήρες;
- Ασκήσεις και παιχνίδια που βοηθούν στη δημιουργία χαρακτήρων.
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
- Βασικές αρχές κι εκπρόσωποι του χρονογραφήματος.
- Δομή και μελέτη χρονογραφημάτων (Τσιφόρου, Καλαμίτση κ.λπ)
- Χρονογράφημα κι ευθυμογράφημα (Ακρίτα, Γερμανός κ.ά). Πρακτική εφαρμογή. Εξάσκηση γραφής σε διάφορα κειμενικά είδη.
- Βιογραφία (μυθιστορηματική, συγκριτική, μυθιστόρημα με αυτοβιογραφικά στοιχεία). Αποσπάσματα κάθε είδους. Μέθοδοι συγγραφής ανάλογου έργου.
- Επιστολικό μυθιστόρημα. Πώς δομούμε επιστολές προκειμένου ν’ αποτελέσουν μυθιστόρημα; Υπό ποιες συνθήκες υποκαθιστούν τους ήρωες μ’ επιτυχία; Πώς επιτυγχάνεται η σύζευξη ηρώων και στοιχείων που αντλούμε απ’ την επιστολή για τους χαρακτήρες και την προώθηση της πλοκής;
- Απομνημονεύματα, ημερολόγιο.
ΔΙΗΓΗΜΑ
- Το διήγημα ανά τους αιώνες. Χαρακτηριστικά του διηγήματος ανάλογα με το λογοτεχνικό ρεύμα που ακολουθείται (κλασικό, ρομαντικό, ρεαλιστικό, νατουραλιστικό, μοντερνιστικό κ.λπ)
- Μελέτη έργων επιφανών διηγηματογράφων (Παπαδιαμάντη, Τσέχωφ, Βιζυηνού κ.ά) Εντοπίζουμε τα χαρακτηριστικά τους και χειριζόμαστε δημιουργικά τα κείμενά τους.
- Είδη διηγήματος, ανάλογος χειρισμός (αστυνομικό, αισθηματικό, επιστολικό κλπ)
- Το παιδικό διήγημα και η νουβέλα
- Δομή και πλοκή διηγήματος: Έκθεση – Περιπλοκή – Δράση / Κρίση – Κλιμάκωση – Επίλυση
- Πρακτική εφαρμογή
- Μετατροπή νουβέλας σε διήγημα ή το αντίστροφο.
~ Το συγκεκριμένο πρόγραμμα μπορεί να συμπεριληφθεί στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με παρακολούθηση των μαθημάτων μέσω ενός απλού υπολογιστή.
~ Τα δίδακτρα για την παρακολούθηση είναι 45 ευρώ ανά τέσσερις εβδομάδες μαθημάτων.
~ Το πρόγραμμα απευθύνεται για περιορισμένο αριθμό σπουδαστών. Θα τηρηθεί απόλυτη σειρά προτεραιότητας.
~ Στο τέλος του προγράμματος, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση πιστοποίησης από το εργαστήρι “Tabula Rasa”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου