Από τη δημιουργική δημοσιογραφία στο Ρεπορτάζ και το Web editing
Θέλεις να μάθεις μυστικά που θα σε κάνουν να διακριθείς στα ΜΜΕ; Ονειρεύεσαι να βγάζεις πρώτος την είδηση που θα συζητηθεί; Φιλοδοξείς να υπογράφεις ρεπορτάζ που θα θέλουν να διαβάζουν όλοι;
Καθηγητής: Χάρης Λαζαρόπουλος
Max. 15 άτομα
Κάθε Τρίτη 20:00 – 22:00
Έναρξη σεμιναρίου: Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2020
Λίγα λόγια για το μάθημα:
Η διασύνδεση του δημιουργικού λόγου με την ειδησεογραφία είναι ο στόχος, τον οποίο θα πετύχουμε με τη σύγχρονη μεθοδολογία και τους κανόνες που επικρατούν στα διεθνή ΜΜΕ. Εξετάζονται case studies από τους μεγαλύτερους δημοσιογραφικούς οργανισμούς ενώ ταυτοχρόνως γίνεται συστηματική προεργασία σε όσους επιλέξουν σταδιοδρομία σε έντυπα ή σε ηλεκτρονικά ΜΜΕ. Στα πρώτα μαθήματα θα μάθουμε πώς αναζητούμε, αλιεύουμε ή και δημιουργούμε την είδηση. Η τάξη μετατρέπεται σε αίθουσα σύνταξης και σε πραγματικές συνθήκες, η ειδησεογραφία γίνεται εμπειρία. Στο μέσον της χρονιάς θα ανακαλύψουμε το δημιουργικό κόσμο της ερμηνευτικής δημοσιογραφίας και του ρεπορτάζ. Θα αναδείξουμε το ρόλο των ελεύθερων ρεπόρτερ και των διαπιστευμένων – εξειδικευμένων συντακτών. Θα ερευνήσουμε πώς αξιοποιείται η είδηση αναλόγως το Μέσο, κατηγοριοποιώντας την ως θέμα σε ιστολόγιο, ιστοσελίδα, ραδιόφωνο, τηλεόραση, εφημερίδα και περιοδικό. Επειδή στη δημοσιογραφία τίποτα δεν είναι αυτονόητο θα δούμε πώς μια είδηση έχει προεκτάσεις αναλόγως με την οπτική γωνία που τοποθετείται ένα ΜΜΕ πλάθοντας το μήνυμα αναλόγως με τον δέκτη στον οποίο πρέπει να ανταποκριθεί. Δεν θα επανεφεύρουμε τη δημοσιογραφία αλλά θα ανεβάσουμε το επίπεδο της μελέτης και της διδασκαλίας. Οι καλύτεροι θα συμμετάσχουν σε ειδικά ρεπορτάζ – αφιερώματα σε όμιλο εκδόσεων, κάτω από πραγματικές συνθήκες.
Γνωρίστε τον καθηγητή μέσα από προηγούμενα μαθήματα πατώντας εδώ
~ Για να δείτε το πλήρες πρόγραμμα των σεμιναρίων πατήστε εδώ
Βασικές ενότητες του σεμιναρίου:
~ Το συγκεκριμένο πρόγραμμα μπορεί να συμπεριληφθεί στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με παρακολούθηση των μαθημάτων μέσω ενός απλού υπολογιστή.
~ Τα δίδακτρα για την παρακολούθηση είναι 45 ευρώ ανά τέσσερις εβδομάδες μαθημάτων.
~ Το πρόγραμμα απευθύνεται για περιορισμένο αριθμό σπουδαστών. Θα τηρηθεί απόλυτη σειρά προτεραιότητας.
~ Στο τέλος του προγράμματος, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση πιστοποίησης από το εργαστήρι “Tabula Rasa”.
~ Για δηλώσεις συμμετοχής και εγγραφές, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στο τηλέφωνο 213 00 24291 ή στο 6940 655 331 ή στο e-mail info@tabula.gr
Θέλεις να μάθεις μυστικά που θα σε κάνουν να διακριθείς στα ΜΜΕ; Ονειρεύεσαι να βγάζεις πρώτος την είδηση που θα συζητηθεί; Φιλοδοξείς να υπογράφεις ρεπορτάζ που θα θέλουν να διαβάζουν όλοι;
Καθηγητής: Χάρης Λαζαρόπουλος
Max. 15 άτομα
Κάθε Τρίτη 20:00 – 22:00
Έναρξη σεμιναρίου: Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2020
Λίγα λόγια για το μάθημα:
Η διασύνδεση του δημιουργικού λόγου με την ειδησεογραφία είναι ο στόχος, τον οποίο θα πετύχουμε με τη σύγχρονη μεθοδολογία και τους κανόνες που επικρατούν στα διεθνή ΜΜΕ. Εξετάζονται case studies από τους μεγαλύτερους δημοσιογραφικούς οργανισμούς ενώ ταυτοχρόνως γίνεται συστηματική προεργασία σε όσους επιλέξουν σταδιοδρομία σε έντυπα ή σε ηλεκτρονικά ΜΜΕ. Στα πρώτα μαθήματα θα μάθουμε πώς αναζητούμε, αλιεύουμε ή και δημιουργούμε την είδηση. Η τάξη μετατρέπεται σε αίθουσα σύνταξης και σε πραγματικές συνθήκες, η ειδησεογραφία γίνεται εμπειρία. Στο μέσον της χρονιάς θα ανακαλύψουμε το δημιουργικό κόσμο της ερμηνευτικής δημοσιογραφίας και του ρεπορτάζ. Θα αναδείξουμε το ρόλο των ελεύθερων ρεπόρτερ και των διαπιστευμένων – εξειδικευμένων συντακτών. Θα ερευνήσουμε πώς αξιοποιείται η είδηση αναλόγως το Μέσο, κατηγοριοποιώντας την ως θέμα σε ιστολόγιο, ιστοσελίδα, ραδιόφωνο, τηλεόραση, εφημερίδα και περιοδικό. Επειδή στη δημοσιογραφία τίποτα δεν είναι αυτονόητο θα δούμε πώς μια είδηση έχει προεκτάσεις αναλόγως με την οπτική γωνία που τοποθετείται ένα ΜΜΕ πλάθοντας το μήνυμα αναλόγως με τον δέκτη στον οποίο πρέπει να ανταποκριθεί. Δεν θα επανεφεύρουμε τη δημοσιογραφία αλλά θα ανεβάσουμε το επίπεδο της μελέτης και της διδασκαλίας. Οι καλύτεροι θα συμμετάσχουν σε ειδικά ρεπορτάζ – αφιερώματα σε όμιλο εκδόσεων, κάτω από πραγματικές συνθήκες.
Γνωρίστε τον καθηγητή μέσα από προηγούμενα μαθήματα πατώντας εδώ
~ Για να δείτε το πλήρες πρόγραμμα των σεμιναρίων πατήστε εδώ
Βασικές ενότητες του σεμιναρίου:
- Η είδηση και το σχόλιο
- Ασκήσεις εμπέδωσης
- Η οργάνωση και η παρουσίαση της είδησης
- Οργάνωση του λόγου
- Πρακτική εξάσκηση στην ειδησεογραφία ανά ΜΜΕ
- Η γλώσσα της εφημερίδας
- Λόγος και ορθοφωνία σε ραδιόφωνο & τηλεόραση
- Πώς γίνεται η παρουσίαση ειδήσεων ανά ΜΜΕ
- Πληροφόρηση και παραπληροφόρηση
- Πώς λειτουργεί ο μηχανισμός του Τύπου
- Αρχές της δημοσιογραφικής δεοντολογίας
- Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στην Ελλάδα
- Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας στο εξωτερικό
- Κοινή γνώμη και ρεπορτάζ
- Η δημοσιογραφία στο διαδίκτυο
- Τηλεόραση – Ριάλιτυ – Διαδικτυακό μέλλον
- Δημοσιογραφία και κοινωνικά δίκτυα
- Εισαγωγή στο ρεπορτάζ
- Η τέχνη του ελεύθερου ρεπορτάζ
- Η εξειδίκευση των ρεπορτάζ
- Γιατί το αθλητικό ρεπορτάζ αποτελεί εξαίρεση
- Πώς κάνουμε τη διάκριση σε «έντυπα και ηλεκτρονικά» ρεπορτάζ
- Πρακτική εξάσκηση στο ρεπορτάζ δρόμου
- Ποιες είναι οι πηγές του ρεπόρτερ
- Από το ρεπορτάζ στο Γραφείο Τύπου
- Πώς λειτουργεί ο μηχανισμός πληροφόρησης των Μέσων
- Είναι η δημοσιογραφία σήμερα σε κρίση και οφείλεται στο διαδίκτυο.
- Πώς αντιμετωπίζονται οι ριζικές αλλαγές στο επάγγελμα του δημοσιογράφου.
- Τι δεν έμαθαν τα ελληνικά ΜΜΕ από την κρίση στα διεθνή Μέσα.
- Διαδικτυακή δημοσιογραφία: Υπερκειμενικότητα, πολυμεσικότητα, διαδραστικότητα – Τι μας διδάσκει η θεωρία του David Domingo.
- Η ελληνική ουτοπία στη διαδικτυακή δημοσιογραφία: Έλλειψη αναγνώρισης, πλήρης ανασφάλεια και προοπτικές αλλαγών.
- Ευκαιρίες δουλειάς και διάκρισης μέσα από τα Social Media.
- Ο δημοσιογράφος ως σύμβουλος επικοινωνίας και ειδικός στην πολιτική επικοινωνία.
- Πώς οργανώνεται μια online campaign και πώς (πρέπει) να αμοίβεται.
- Πολιτική και Εμπορική Επικοινωνία στην Ελλάδα.
- Budget, περιβάλλον, παρεξηγήσεις, κακής ποιότητας ανταγωνισμός, τρόποι αντιμετώπισης.
- Πολιτικοί και Επιχειρήσεις ως πελάτες στην Ελλάδα.
- Τα μυστικά επιτυχίας ενός καλού συμβούλου Επικοινωνίας.
- Πώς συμπεριφέρεται ένας επιτυχημένος Media Supporter στα κοινωνικά δίκτυα.
- “Success stories”: Από τον Ομπάμα στον Κάμερον.
- «Δημοκρατία του διαδικτύου» ή επαναστάτες του πληκτρολογίου.
- Πώς από την πολιτική επικοινωνία περνάμε στην επικοινωνία της αγοράς.
~ Τα δίδακτρα για την παρακολούθηση είναι 45 ευρώ ανά τέσσερις εβδομάδες μαθημάτων.
~ Το πρόγραμμα απευθύνεται για περιορισμένο αριθμό σπουδαστών. Θα τηρηθεί απόλυτη σειρά προτεραιότητας.
~ Στο τέλος του προγράμματος, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση πιστοποίησης από το εργαστήρι “Tabula Rasa”.
~ Για δηλώσεις συμμετοχής και εγγραφές, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στο τηλέφωνο 213 00 24291 ή στο 6940 655 331 ή στο e-mail info@tabula.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου