Ο Σωτήρης Κατσέλος είναι ένας από τους πιο εμπνευσμένους επαγγελματίες στο χώρο των δημοσίων σχέσεων. Με πολυετή εμπειρία σε μεγάλες εταιρείες και οργανισμούς, έχει συμβάλλει στην επιτυχή προβολή και ανάπτυξη δεκάδων brands, ενώ η ικανότητά του να δημιουργεί στρατηγικές επικοινωνίας έχει αναγνωριστεί σε πανελλήνιο επίπεδο. Η επικοινωνιακή του ευχέρεια και το στρατηγικό του μυαλό είναι δύο πράγματα που τον ξεχωρίζουν ανάμεσα σε πολλούς συναδέλφους του. Στη σχολή "Tabula Rasa" διδάσκει τα μαθήματα των δημοσίων σχέσεων και της στρατηγικής επικοινωνίας εδώ και τρία χρόνια, προσφέροντας στους φοιτητές του την ευκαιρία να μάθουν από έναν αληθινό γνώστη της βιομηχανίας.
- Καλησπέρα, κύριε Κατσέλο.
Σ.Κ. Γεια σας.
- Πώς βοηθά το μάθημά σας τους φοιτητές να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν τις βασικές αρχές των δημόσιων σχέσεων;
Σ.Κ. Το μάθημα μου ξεκινάει χτίζοντας στην θεωρία της επικοινωνίας αλλά και στο πώς αυτή λειτουργεί με επαγγελματική μεθοδολογία μέσω του marketing και του branding (τόσο σε επίπεδο οργανισμού όσο και σε προσωπικό επίπεδο). Στη συνέχεια έχοντας αποκτήσει το πλαίσιο των γνώσεων που απαιτούνται εξειδικεύουμε στις Δημόσιες Σχέσεις και στα εργαλεία που αυτές χρησιμοποιούν προκειμένου να αποδίδουν αποτελέσματα στο σύγχρονο περιβάλλον. Κατόπιν θα εστιάσουμε στην ανάδειξη δεξιοτήτων που μας καθιστούν πιο ικανούς στη διαχείριση των Δημοσίων Σχέσεων και θα γνωρίσουμε ειδικές εφαρμογές της τέχνης της επικοινωνίας.
- Ποιές είναι οι κύριες τεχνικές που εξετάζετε στο μάθημά σας και που θα πρέπει να κατέχει κάποιος για την αποτελεσματική διαχείριση της επικοινωνίας και της εικόνας ενός ατόμου ή ενός οργανισμού;
Σ.Κ. Προφανώς θα μιλήσουμε τόσο για την γραπτή όσο και για την προφορική αλλά και τη μη λεκτική επικοινωνία. Θα δούμε τις αρχές τις οπτικής επικοινωνίας, του branding (σε προσωπικό και σε επίπεδο οργανισμού), θα μιλήσουμε οπωσδήποτε για το marketing, και τις αρχές του, την διαφήμιση και βέβαια θα δουλέψουμε πάνω στις τεχνικές διαπραγμάτευσης, στην δημιουργική σκέψη και στο story telling. Επίσης θα εξετάσουμε πρακτικά θέματα, όπως το πώς μιλάμε δημόσια, πώς προσέχουμε το personal branding μας, πώς συντάσσουμε ένα σωστό δελτίο τύπου ή διοργανώνουμε ένα event. Φυσικά θα γίνει εκτενής συζήτηση και για τα social media και την ψηφιακή μας παρουσία.
- Πώς συμπεριλαμβάνετε τις τελευταίες τάσεις και τις νέες τεχνολογίες στο πρόγραμμα σπουδών σας για να διδάξετε σύγχρονες στρατηγικές δημόσιων σχέσεων;
Σ.Κ. Καταρχάς όταν δουλεύεις στο αντικείμενο της επικοινωνίας οφείλεις να είσαι πάντα ενημερωμένος για τις τελευταίες τάσεις και τα εργαλεία που αξιοποιούνται. Είναι ένας κλάδος που δεν σου επιτρέπεται να «μένεις πίσω». Κάθε χρονιά το μάθημα μας επικαιροποιείται με ό,τι καινούριο υπάρχει λαμβάνοντας υπόψη και τις τάσεις, όπως είναι για παράδειγμα, η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ). Βέβαια θα πρέπει να συμπληρώσω εδώ ότι το να γνωρίζεις τις τάσεις και τα «trends» δεν επαρκεί για να είσαι αποτελεσματικός στην επικοινωνία. Θα πρέπει πρώτα να έχεις αναπτύξει την κατάλληλη νοοτροπία και στρατηγική σκέψη. Κάτι που προσπαθούμε να το πετύχουμε στο μάθημα μας.
- Ποιο μήνυμα θα θέλατε να μεταδώσετε σε όσους σκέφτονται να παρακολουθήσουν το μάθημά σας για τη σημασία των δημόσιων σχέσεων στον σύγχρονο κόσμο;
Σ.Κ. Ποτέ πριν ο άνθρωπος ως μονάδα δεν είχε τόσες δυνατότητες στα χέρια του για να προβληθεί και για να επικοινωνήσει τους στόχους του. Η ψηφιακή εποχή έχει αλλάξει τα πάντα. Ταυτόχρονα όμως, ακριβώς επειδή πλέον είναι πολλά τα εργαλεία επικοινωνίας και ταυτόχρονα πολλοί αυτοί που προσπαθούν να τα αξιοποιήσουν, είναι σημαντικό να ξέρεις να το κάνεις σωστά και μεθοδικά. Επιπροσθέτως για τις Δημόσιες Σχέσεις ειδικότερα, θα έλεγα ότι είναι μια τέχνη επικοινωνίας που μπορεί να αποφέρει αποτελέσματα με αναλογικά μικρό κόστος και είναι κρίμα να μην αξιοποιείται από όσους την έχουν ανάγκη.
- Πώς ενθαρρύνετε τους φοιτητές να αναπτύξουν κριτική σκέψη και δεξιότητες λήψης αποφάσεων;
Σ.Κ. Πέρα από τη διδασκαλία τεχνικών δημιουργικής σκέψης και λήψης αποφάσεων, θα αξιοποιήσουμε το role playing όπου είναι εφικτό. Επίσης οι φοιτητές στις εργασίες τους δεν θα γράφουν απλώς θεωρία, αλλά θα κληθούν να βρουν λύσεις σε case studies – αληθινά ή υποθετικά και να τεκμηριώσουν το γιατί επέλεξαν την λύση που προτείνουν.
- Γιατί πρέπει να γραφτεί κάποιος στο μάθημα σας; Σε τι υπερτερεί σε σχέση με τα υπόλοιπα μαθήματα;
Σ.Κ. Το συγκεκριμένο μάθημα σε εισαγάγει στον κόσμο της επαγγελματικής επικοινωνίας και μέσα σε ένα χρόνο σου προσφέρει σφαιρική αλλά και ουσιαστική γνώση. Είναι σχεδιασμένο ώστε να είναι κατανοητό και από κάποιον που δεν έχει εξοικείωση με το αντικείμενο αλλά ταυτόχρονα, εμβαθύνει με πρακτικό τρόπο στα πιο χρήσιμα εργαλεία του έτσι ώστε το άτομο που θα έχει ολοκληρώσει το έτος, να είναι σε θέση να τα αξιοποιήσει προς το προσωπικό του όφελος ή προς όφελος του οργανισμού στον οποίο δουλεύει.
Θα κάνουμε ένα όμορφο ταξίδι όπου θα μοιραστούμε τις γνώσεις μιας επαγγελματικής εμπειρίας που αγγίζει τα 17 έτη και ταυτόχρονα θα δούμε το σήμερα και το μέλλον αυτού τόσο ενδιαφέροντος αντικειμένου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου