Ο Γιάννης Σίννης πέρασε το κατώφλι της σχολής πριν από 9 χρόνια, με τη σιγουριά ότι από το μάθημα του θα βγουν πολλοί νέοι στιχουργοί. Τότε, τα λόγια του φαίνονταν σχεδόν αστεία. Μετά από 9 χρόνια όμως, μας έχει αποδείξει ότι από τότε ήξερε πολύ καλά μέχρι που μπορούσε να φτάσει. Δεν είναι μόνο ότι είναι ο ίδιος ένας άξιος μουσικός. Είναι και ότι η μεταδοτικότητά του και η αγάπη του στη στιχουργική, τον καθιστούν έναν μοναδικό, υπέροχο και ευφυή δάσκαλο της τέχνης.
- Καλησπέρα κύριε Σίννη.
Γ.Σ. Χαίρετε.
- Ποιο είναι το πιο συναρπαστικό ή εμπνευστικό βίωμα που σας ώθησε να ασχοληθείτε με τη στιχουργική;
Γ.Σ. Το 1990 βλέπω στο Mtv το video clip του τραγουδιού "Oh Pretty Woman" του Gary Moore και αλλάζει η ζωή μου. Θέλω να μάθω κιθάρα, ξεκινάω μαθήματα με τον Γιώργο Χρυσικό -έχω να τον δω από τότε, τι να γίνεται αυτός ο υπέροχος άνθρωπος;-, φτιάχνω μπάντα με συμμαθητές και αρχίζω να γράφω τα πρώτα μου τραγούδια. Οπότε, κάπως έτσι ξεκινάει η επαφή μου με το πεδίο του στίχου. Έχω ακόμα το τετράδιο με τους στίχους εκείνης της αθώας εποχής. (γέλια)
- Τα τελευταία χρόνια, πολλοί λένε ότι τα περισσότερα τραγούδια που γράφονται είναι ανέμπνευστα. Γιατί πιστεύετε ότι συμβαίνει αυτό; Υπάρχει πιθανότητα να επανέλθει ένας διαχρονικός στίχος από τους νέους στιχουργούς;
Γ.Σ. Υπάρχουν αμέτρητα πολύ δυνατά εμπνευσμένα τραγούδια από πολλούς νέους εξαιρετικούς δημιουργούς. Οι σκηνές είναι γεμάτες με νέες μπάντες και τραγουδοποιούς ενώ τα καλοκαιρινά φεστιβάλ δίνουν χώρο σε καινούργιους καλλιτέχνες. Υπάρχει όμως υπερπροσφορά και βομβαρδισμός πληροφορίας, οπότε εκεί είναι το πρόβλημα. Τι να πρωτοακουσεις και πως να ανακαλύψεις κάτι που θα σου αρέσει; Παλιότερα κυκλοφορούσαν 1000 τραγούδια το χρόνο, σου έμενε κάτι. Τώρα με 10.000 τραγούδια την ημέρα, οι νέοι στιχουργοί έχουν να αντιμετωπίσουν την πρόκληση της καινοτομίας αφού όλα είναι σχεδόν ειπωμένα. Παρ' όλ' αυτά, παρατηρώ, παρακολουθώντας τα νέα ταλέντα, ότι κάποιοι τα καταφέρνουν! πχ Pan Pan. Μεγάλο κόλλημα η ανισόπεδη disco.
- Ποιες είναι οι τεχνικές ή οι προσεγγίσεις που χρησιμοποιείτε για να διδάξετε την αρχιτεκτονική των στίχων και το ρυθμό στη στιχουργική;
Γ.Σ. Καταρχάς η ανάλυση ιστορικών τραγουδιών με μαθηματική ακρίβεια, έκφραση - έκφραση, λέξη - λέξη συλλαβή - συλλαβή, σε συνδυασμό με την μελέτη της βιογραφίας του δημιουργού στιχουργού. Τα υπόλοιπα είναι μυστικά της δουλειάς. Για να τα μάθετε, θα πρέπει να έρθετε στο σεμινάριο. (γέλια)
- Πώς προετοιμάζετε τους φοιτητές σας να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες στον σύγχρονο χώρο της στιχουργικής;
Γ.Σ. Τους μιλάω ωμά -και γίνομαι πολλές φορές δυστυχώς κυνικός-, προειδοποιώντας τους ότι το κάνω για το καλό τους για να μην προσγειωθούν απότομα και απογοητεύουν ή τα παρατήσουν. Εξάλλου έχουμε γίνει φίλοι με τη συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών μου. Τους περιγράφω τα δικά μου λάθη που με έκαναν να χάσω δουλειές ώστε να μην κάνουν τα ίδια. Η αντιμετώπιση της πρόκλησης είναι σε εξάρτηση με την ιδιοσυγκρασία του καλλιτέχνη στιχουργού.
- Ποιο είναι το πιο ενθαρρυντικό σημείο που έχετε δει σε έναν φοιτητή σας κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης των δεξιοτήτων του στη στιχουργική;
Γ.Σ. Εχω συναντήσει παιδιά που δεν έγραφαν πάνω από ένα κουπλέ και στο τέλος του σεμιναρίου είχαν 30 τραγούδια δικά τους σε τετράδιο και παιδιά που δεν μπορούσαν να κατανοήσουν το μέτρο τον Οκτώβριο και κατέληξαν να γράφουν με εκνευριστικη ακρίβεια τον Μάιο. Τεράστια ηθική ικανοποίηση. Επίσης, με γοητεύει η γλυκιά επιμονή. Λατρεύω αυτούς που δεν τα παρατάνε (ανήκω στην ίδια κατηγορία).
- Αν σας έλεγα να επιλέξετε ένα μόνο πράγμα που θέλετε να έχει αποκομίσει ένας φοιτητής από το μάθημα σας, ποιο θα ήταν αυτό και γιατί;
Γ.Σ. Να καταλάβει ότι γράφουμε για να ικανοποιήσουμε την δική μας ανάγκη για δημιουργία και όχι για να γίνουμε αρεστοί σε τοξικούς ανθρώπους. Στόχος μου είναι να βγάζω ευτυχισμένους στιχουργούς. Όχι επιτυχημένους. Η επιτυχία θα έρθει στο δρόμο τους, αν είναι να έρθει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου