Μήπως ήρθε η ώρα να γράψεις τη δική σου ιστορία;

Κυριακή 14 Ιουλίου 2024

Συνέντευξη στην Αναστασία Κουρή

Η Αναστασία Κουρή ξεκίνησε την καριέρα της ως γραφίστας, κάνοντας μια μεγάλη διαδρομή στο χώρο των έντυπων μέσων. Πέρασε το κατώφλι της σχολής "Tabula Rasa" το 2014, ως φοιτήτρια σε αυτό που πολλά χρόνια λαχταρούσε αλλά ποτέ δεν έκανε το πρώτο βήμα, στο τμήμα της υποκριτικής. Πολύ σύντομα βρήκε τα πατήματά της, ξεκινώντας ήδη ως φοιτήτρια τη θεατρική της πορεία, ενώ μέσα από τη σχολή γνώρισε και τη σκηνοθεσία θεάτρου, την οποία έμελλε να λατρέψει και να της αλλάξει τη ζωή, αφού μέσα από εκείνη μπορεί να ταξιδέψει σε άλλους κόσμους. Από τότε, έχει σκηνοθετήσει δεκάδες παραστάσεις στο θέατρο, έχει τη δική της θεατρική ομάδα ενώ παράλληλα έχει διδάξει κατά καιρούς αρκετά μαθήματα υποκριτικής και σκηνοθεσίας στη σχολή "Tabula Rasa". Φέτος, τη βρίσκουμε στην θέση διδασκαλίας της πρώτης της μεγάλης αγάπης, την ηλεκτρονική εικονογράφηση.

- Καλησπέρα κυρία Κουρή.


Α.Κ. Καλησπέρα. Ας μιλάμε στον ενικό! Άλλωστε με το εργαστήρι Tabula Rasa, γνωριζόμαστε πολύ καλά και για πολλά χρόνια.


- Ποιες είναι οι βασικές δεξιότητες που θεωρείς απαραίτητες για έναν καλλιτέχνη στη σύγχρονη αγορά εργασίας; Μιλάω πάντα για τον τομέα της εικονογράφησης.


Α.Κ. Νομίζω, ότι οι δεξιότητες που είναι απαραίτητες για τους/ τις εικονογράφους, είναι περίπου ίδιες για όλους/ όλες τους καλλιτέχνες: Η κατάρτιση, η περιέργεια, η ευελιξία και η παρατήρηση της εποχής με ανοιχτό μυαλό.


- Πώς πιστεύεις ότι έχει εξελιχθεί η τεχνολογία στην ηλεκτρονική εικονογράφηση και ποια είναι η επίδρασή της στη διδασκαλία;


Α.Κ. Η τεχνολογία εξελίσσεται συνεχώς, ήδη από την εποχή που ήμουν εγώ σπουδάστρια και στον τομέα του εντύπου ειδικά, έχει αλλάξει δραματικά! Τα έντυπα μειώνονται όλο και περισσότερο, που από την μία είναι περιβαλλοντικά σωστό, από την άλλη όμως, ένα τυπωμένο βιβλίο είναι ένα υπέροχο αντικείμενο και τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την μυρωδιά του μελανιού και την αίσθηση του χαρτιού στα δάχτυλα. Μερικές φορές, όταν αναφέρω στο μάθημα εκτυπωτικές μεθόδους που τείνουν να εξαφανιστούν, αισθάνομαι δεινόσαυρος! Και για να απαντήσω στην ερώτηση, η διδασκαλία πάντα πρέπει να προσαρμόζεται στις συνθήκες της εποχής, χωρίς όμως να ξεχνάμε το παρελθόν, τη συνέχεια των πραγμάτων και τελικά, πώς φτάσαμε στο σήμερα.


- Ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζεις ως καθηγήτρια ηλεκτρονικής εικονογράφησης και πώς τις διαχειρίζεσαι;


Α.Κ. Δεν έχει τύχει ως τώρα να αντιμετωπίσω κάποια ιδιαίτερη πρόκληση. Οι σπουδαστές και οι σπουδάστριες, έρχονται στο μάθημα, με πολλή όρεξη να μάθουν  νέους τρόπους έκφρασης της τέχνης που αγαπούν. Αν πρέπει να πω οπωσδήποτε κάτι, είναι ότι λόγω της φύσης του μαθήματος, που χρειάζεται έναν καλό Η/Υ, κάποιες φορές υπάρχουν τεχνικά ζητήματα που πρέπει να λυθούν, ώστε να προχωρήσουμε όλοι μαζί στις εργασίες. Ωστόσο, με υπομονή και καλή διάθεση, όλα γίνονται.


- Γνωρίζω πολλούς που έχουν ταλέντο στο σχέδιο και θα ήθελαν ιδανικά να ασχοληθούν με τον τομέα σου αλλά η ηλεκτρονική εικονογράφηση τους φαίνεται βουνό. Τι θα τους έλεγες για να τους πείσεις να γραφτούν στο δικό σου μάθημα;


Α.Κ. Θα τους έλεγα, ότι όλα είναι δύσκολα μέχρι να κάνουμε το πρώτο βήμα. Καταλαβαίνω, ότι ένας άνθρωπος που δεν είναι εξοικειωμένος με τον Η/Υ, ίσως του φανεί πάρα πολύ δύσκολο να το προσπαθήσει. Στο πρώτο μάθημα, δίνω μία συγκεκριμένη εργασία και υπόσχομαι στους σπουδαστές και τις σπουδάστριες, ότι στο τελευταίο μάθημα, θα τους δώσω το ίδιο θέμα και θα το κάνουν σε 5 λεπτά. Πάντα πιάνει και πάντα στο τελευταίο μάθημα, καταλήγουμε να γελάμε πολύ με τους δισταγμούς που είχαν, στην πρώτη επαφή τους με την ηλεκτρονική εικονογράφηση.


- Πώς προωθείς τη δημιουργικότητα και την καινοτομία στον τομέα της ηλεκτρονικής εικονογράφησης στο ακαδημαϊκό πλαίσιο;


Α.Κ. Στο μάθημά μας, εκτός από την εκμάθηση του προγράμματος, έχω εντάξει ενότητες με ζωγράφους, αλλά και γραφίστες που η δουλειά τους αποτελεί έμπνευση για όλους μας και μέσα από την δουλειά τους, παρατηρούμε τις νέες τάσεις, τα χρώματα και τις φόρμες. Υπάρχουν ενότητες με διάσημες διαφημίσεις και λογότυπα, καθώς και την εξέλιξή τους μέσα στον χρόνο και φυσικά υπάρχει η θεωρία της γραφιστικής, που είναι το πιο σημαντικό που διδάσκω σε αυτά τα μαθήματα. Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας… υπάρχουν άπειρα tutorials στο YouTube, όπου μπορεί ο καθένας / η καθεμία, να δει βήμα – βήμα πώς μπορεί να δημιουργήσει μία μακέτα, σε όλα τα γραφιστικά προγράμματα. Όμως, σε κανένα από αυτά, δεν υπάρχουν οι κανόνες της γραφιστικής και της εκτύπωσης, που η γνώση τους είναι και η βασική διαφορά του επαγγελματία από τον ερασιτέχνη. Έτσι λοιπόν, οι σπουδαστές και οι σπουδάστριες, στο δικό μου μάθημα τουλάχιστον, διδάσκονται να είναι ελεύθεροι / ελεύθερες μέσα από κανόνες και αφού κατακτήσουμε την γνώση, το όριό μας είναι ο ουρανός! Είναι πεποίθησή μου, ότι πρέπει να γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά το αντικείμενό μας, ώστε στη συνέχεια να το αποδομήσουμε και να δημιουργήσουμε κάτι νέο.


- Γιατί είναι απαραίτητος ένας υπολογιστής ακόμα και στη ζωγραφική; Χάθηκε το προσωπικό ταλέντο;


Α.Κ. Ο Η/Υ, είναι ακόμα ένα εργαλείο, που μας βοηθάει να εκφράσουμε τις ιδέες μας. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο από αυτό. Η εποχή μας είναι μία «ψηφιακή εποχή», καθώς όπως ανέφερα και παραπάνω, το έντυπο πεθαίνει, καλώς ή κακώς, θα το κρίνει ο καθένας. Ωστόσο το ταλέντο, που για εμένα εκφράζεται περισσότερο ως «αισθητική» στην δουλειά μας, θα είναι πάντα εκεί και θα διαφοροποιεί τον ένα καλλιτέχνη από τον άλλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου