O Ηλίας
Κουμπούνης είναι απόφοιτος του Ιεκ Δημοσιογραφίας στο τμήμα Συντάκτες –
Ρεπόρτες. Συνεργάζεται για 1η χρονιά με το εργαστήρι δημιουργικής
γραφής Tabula Rasa.
Τη σπουδαστική
χρονιά 2016-17 θα διδάξει το μάθημα «Γελωτοθεραπεία – ευεξία γέλιου».
Έχει εργαστεί
επί σειρά ετών στον κλάδο των εκδόσεων ως δημοσιογράφος, παραγωγός διαφήμισης
και διοργανωτής εκδηλώσεων.
Η δεκαετής
ενασχόλησή του με θέματα ψυχολογίας, προσωπικής ανάπτυξης και αυτοβελτίωσης
μέσω ατομικών συνεδριών Ψυχοθεραπείας, Ψυχανάλυσης και Συστημικής Αναπαράστασης
αποτέλεσαν το έναυσμα για την αλλαγή στην επαγγελματική του καριέρα.
Εκπαιδεύθηκε
στο Life Coaching και στον Νευρογλωσσικό Προγραμματισμό (NLP) και συνέχισε την
μαθητεία του στον Θεατρικό Αυτοσχεδιασμό. Τον Οκτώβριο του 2013 πιστοποιήθηκε
ως Εμψυχωτής Γιόγκα Γέλιου και τον Ιούλιο του 2015 ολοκλήρωσε τον κύκλο σπουδών
ως Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Γιόγκα Γέλιου και Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής
Ευεξίας Γέλιου. Τον Φεβρουάριο του 2016 πιστοποιήθηκε ως Συντονιστής Walking in
your Shoes, ενώ την τρέχουσα χρονική περίοδο εκπαιδεύεται στην μέθοδο Replayce
(Εκγύμναση Πνεύμα-Νους-Ψυχή-Σώμα) μέσω παιχνιδιού.
Είναι ένας από
τους πρωτοπόρους αυτή την στιγμή στην Ελλάδα που διδάσκουν μεθοδικά και ολοκληρωμένα
προγράμματα γελωτολογίας με βάση την πρακτική της Ευεξίας Γέλιου με στόχο την
ένταξή της σε σχολεία, επιχειρήσεις, χώρους τέχνης, κέντρα εναλλακτικών
θεραπειών, εκπαιδευτικούς οργανισμούς και σχολεία ειδικής αγωγής. Έχει
διδάξει σε παιδιά και ενήλικες σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο, ενώ για ένα
χρόνο εφάρμοσε πιλοτικά την μέθοδο στα αυτιστικά παιδιά του ΚΕΠΠΕΑ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ με
πολύ καλά αποτελέσματα.
Αυτό που τον χαρακτηρίζει είναι (τι άλλο;) η καλή του διάθεση
και το μεγάλο του χαμόγελο.
1)Πολλοί δεν γνωρίζουν τι
είναι η γελωτοθεραπεία, η ευεξία γέλιου και όλα όσα διδάσκετε. Το πιο
συνηθισμένο που πιστεύουν οι μαθητές είναι ότι θα έρθουν και απλά θα γελάνε.
Πείτε μας λοιπόν τι ακριβώς θα διδαχθούν οι υποψήφιοι σπουδαστές σας.
Πολύ
εύστοχη ερώτηση. Το γέλιο είναι μια φυσική διαδικασία,την οποία έχουμε έμφυτη
από μικρά παιδιά. Στόχος του σεμιναρίου είναι να μάθουμε τον τρόπο με τον οποίο
μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το γέλιο και τις αναπνοές ως εργαλεία προσωπικής
εξέλιξης, αυτοέκφρασης, εξωτερίκευσης συναισθημάτων και διαχείρισης των
καθημερινών προκλήσεων της καθημερινότητάς μας. Σημαντικό: Η μέθοδος δεν
στηρίζεται σε Χιούμορ ή Ανέκδοτα!
2)Πόσο εύκολο είναι για
κάποιον να προσπαθεί να βλέπει τη ζωή με χαμόγελο και αισιοδοξία όταν όλα γύρω
μας είναι μαύρα;
Επιτρέψτε
μου να σας πω ότι η λέξη “προσπαθώ” δεν είναι κατάλληλη και την χρησιμοποιούμε
εσφαλμένα κατά κόρον στην καθημερινότητά μας. Το μυστικό είναι απλά να
επιτρέψουμε να συμβεί χωρίς πίεση και καταναγκασμό. Επιλέγω να χαμογελάσω
επειδή μπορώ! Αλλάζω την οπτική αυτών που συμβαίνουν και διακρίνω το φως μέσα
από το “μαύρο”.
Τον
Δεκέμβριο του 2012 έκλεισα την εκδοτική-διαφημιστική μου εταιρείας, αφού
προηγουμένως πούλησα το σπίτι και το αυτοκίνητό μου για να εξοφλήσω τις
οικονομικές μου υποχρεώσεις. Κατόπιν 8-μηνης πορείας στο απόλυτο κενό
νοιώθοντας ότι είχα ολοκληρώσει ένα μεγάλο κύκλο στον χώρο του έντυπου τύπου
και με όλα τα συναισθήματα της αποτυχίας, της θλίψης και μη γνωρίζοντας ποια
είναι η επόμενη μέρα βρέθηκα σε μια εκπαιδευτική ομάδα όπου άκουσα για πρώτη
φορά την γιόγκα γέλιου. Οκτώβριος 2013...ένα νέο βιβλίο με λευκές σελίδες
ξεκινάει να γράφεται. Βέβαια όλα αυτά καθόλου τυχαία, αφού προγνώριζα 10 χρόνια
νωρίτερα όταν ξεκίνησα ατομική ψυχοθεραπεία, ότι κάποια μέρα θα έκανα ένα
επάγγελμα -λειτούργημα που θα αφορά την προσφορά προς τον άνθρωπο. Από την άλλη
βέβαια και το γέλιο μου ήταν γνώριμο αφού μου είχε επισημανθεί από τα σχολικά
μου χρόνια ότι είχα κάτι ξεχωριστό όταν γελούσα. Που να ήξερα όμως την πορεία
μου...Να φανταστείτε ότι το εξώφυλλο του τελευταίου τεύχους του περιοδικού μου
(Vivere) είχε ένα μεγάλο χαμόγελο. Μετά από καιρό κατάλαβα ότι το ασυνείδητο
γνώριζε πριν από μένα για μένα!!!
4)Τι θα έχει αποκομίσει ο
υποψήφιος σπουδαστής σας με το πέρας των μαθημάτων; Πώς μπορεί να αξιοποιήσει
τις σπουδές του;
Ο
σπουδαστής μετά το πέρας των σπουδών του θα έχει την δυνατότητα να ενσωματώσει
την πρακτική της Ευεξίας Γέλιου στην υπάρχουσα επαγγελματική του δραστηριότητα
(πχ ηθοποιός, ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός, εκπαιδευτικός, εναλλακτικός
θεραπευτής, μουσικός, χορευτής κτλ) ή να ξεκινήσει αυτόνομη πορεία οργανώνοντας
ομάδες γέλιου σε επιχειρήσεις, οργανισμούς, σχολεία, παιδικούς σταθμούς, οίκους
ευγηρίας, νοσοκομεία, ατομικές συνεδρίες κτλ. Προβλέπεται ένα λαμπρό μέλλον
ανάπτυξης της μεθόδου την επόμενη δεκαετία τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο
εξωτερικό τόσο λόγω της παγκόσμιας κρίσης, όσο και των συνεχών επιστημονικών
αποδείξεων για την θεραπευτική δράση του γέλιου.
Η
μέθοδος εντάσσεται στον ευρύτερο κλάδο της θετικής ψυχολογίας. Φυσικά η ίδια η
σπουδή ξεκινάει από την προσωπική καθημερινή εφαρμογή. Όσοι σπουδαστές θελήσουν
να ασκήσουν την μέθοδο θα έχουν την πλήρη υποστήριξή μου και θα ενταχθούν στην Ελληνική
Κοινότητα Εμψυχωτών Ευεξίας Γέλιου.
5)Θεωρείτε ότι λείπει το
γέλιο από τους ανθρώπους γύρω μας; Μπορούμε να το ξανακερδίσουμε;
Το
γέλιο υπάρχει μέσα μας. Δεν το ξεχάσαμε ποτέ, απλά το κουκουλώσαμε μαζί με όλα
τα συναισθήματά μας. Κλειδώσαμε τον εαυτό μας, βάλαμε τείχη και τώρα αναζητάμε
πάλι να ξανακερδίσουμε την χαρά! Ας ετοιμαστούμε λοιπόν να γεμίσουμε τα στάδια
και να αναστήσουμε την Ελλάδα δημιουργώντας την μαγική γελωτοχώρα!!! ΝΑΙ
ΜΠΟΡΟΥΜΕ!
Πληροφορίες
για το μάθημα που διδάσκει θα βρείτε παρακάτω:
Για το
βιογραφικό του καθηγητή ακολουθήστε το σύνδεσμο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου