Μήπως ήρθε η ώρα να γράψεις τη δική σου ιστορία;

Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2016

Συνέντευξη στην καθηγήτρια ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΕΙΜΩΝΑ



Η Αλεξάνδρα Χειμώνα είναι φιλόλογος και ηθοποιός και συνεργάζεται για 7η χρονιά με το εργαστήρι δημιουργικής γραφής Tabula Rasa.
Τη σπουδαστική χρονιά 2016-17 θα διδάξει τα μαθήματα «Ελληνική και παγκόσμια μυθολογία», «Global culture and literature», «Ρητορική», «Φιλοσοφία» και «Ποίηση».
Το βιογραφικό της περιέχει βραβεία, πτυχία, 3 ξένες γλώσσες, θεατρικές παραστάσεις.
Οι μαθητές της πάντα απορούν για τις γνώσεις της αλλά κυρίως πώς καταφέρνει και θυμάται τα πάντα.


1)Διδάσκετε κυρίως θεωρητικά μαθήματα που πολλοί ίσως θεωρούσαν βαρετά αλλά από το πρώτο κιόλας μάθημα οι μαθητές σας πιστεύουν το αντίθετο. Πώς καταφέρνετε και  κάνετε τα μαθήματα τόσο δημιουργικά κι ευχάριστα;

Νομίζω ότι αυτό συμβαίνει επειδή σκέφτομαι σαν… μαθητής! Έχουμε περάσει πολλά χρόνια στα θρανία, μα οι γνώσεις που μας έχουν «μείνει» είναι ελάχιστες σε σχέση με τις ατελείωτες ώρες διαβάσματος που έχουμε δαπανήσει. Αυτό ακριβώς θέλω να αποφεύγουμε στα μαθήματά μου. Στόχος μας, δηλαδή, είναι στο τέλος κάθε μαθήματος να έχουμε αποκομίσει και κάτι καινούριο, κάτι χρήσιμο κι όχι απλώς να συσσωρεύουμε πληροφορίες. Το μόνο που έχει να κάνει ο μαθητής βγαίνοντας απ’ την αίθουσα είναι να αξιοποιήσει όσα έμαθε σε μία άσκηση που θα έχει για την επόμενη φορά, προκειμένου να αφομοιώσει δημιουργικά όσα ειπώθηκαν.    

2)Διδάσκετε το μάθημα της Ρητορικής, που αφορά κυρίως την πειθώ του συνομιλητή. Με τι επιχειρήματα θα πείθατε κάποιον να γραφτεί στο μάθημά σας;

Ας μην κάνουμε… επίδειξη ισχύος, χρησιμοποιώντας τεχνικές που ακόμα οι υποψήφιοι σπουδαστές αγνοούν! Άλλωστε, ποιος δεν έχει ονειρευτεί έναν κόσμο όπου οι επιθυμίες, τα λόγια, τα επιχειρήματά του γίνονται αποδεκτά από τους άλλους; Ποιος δεν θέλει να ανεβαίνει στο βήμα (είτε παρουσιάζοντας ένα project στη δουλειά του είτε εκφωνώντας λόγο ενώπιον συγγενών και φίλων) και όλοι να κρέμονται από τα χείλη του; Οι σπουδαστές, λοιπόν, όχι μόνο θα εντρυφήσουν σε στρατηγικές πειθούς, αλλά θα συγγράψουν/εκφωνήσουν λόγους στα πλαίσια του μαθήματος και με το πέρας του σεμιναρίου ευελπιστώ να είναι σε θέση να απαντήσουν καλύτερα κι από μένα στην ερώτηση που μου θέσατε!  

3)Φιλόλογος αλλά και ηθοποιός; Τι από τα δύο θα νικήσει στο τέλος;

Ελπίζω να μην επικρατήσει κανένα από τα δύο, επειδή όχι μόνο τα χρειάζομαι εξίσου, αλλά θα ήθελα να προσθέσω μελλοντικά κι άλλους «τίτλους»: σκηνοθέτης, συγγραφέας, στιχουργός, ψυχολόγος κι ο κατάλογος είναι ακόμα μακρύς! Πιστεύω ότι κάθε άνθρωπος είναι πολύπλευρος και οφείλει στον εαυτό του να μαθαίνει συνεχώς καινούρια πράγματα, να καλλιεργεί όλα τα ταλέντα του, να εξελίσσεται. Έτσι κι εγώ, δεν υπάρχει χρονιά που να μην έχω παρακολουθήσει επιμορφωτικά σεμινάρια, να μην έχω διαβάσει σχετικά βιβλία. Οι σπουδαστές της σχολής μας ενδέχεται να με δουν και σε ρόλο… συμμαθήτριάς τους σε μαθήματα συναδέλφων, όπως κι εκείνοι έχουν κατά καιρούς παρακολουθήσει δικά μου!          

4)Με αφορμή το μάθημα της παγκόσμιας μυθολογίας που διδάσκετε, ποιο μυθικό πρόσωπο θα θέλατε να ήσασταν;

Ο εαυτός μας είναι μοναδικός, οπότε αντί να ευχόμαστε να ήμασταν κάποιοι άλλοι, ας δούμε πώς μπορούμε να αναπτύξουμε ορισμένα χαρακτηριστικά μας. Κάθε μυθολογία διαθέτει μυθικά πρόσωπα από τα οποία μπορούμε να πάρουμε κάποια στοιχεία: Πολλοί ιαπωνικοί μύθοι ασχολούνται με τη δύναμη της συμπόνιας, οι κέλτικοι προωθούν την αγωνιστικότητα και τη γενναιότητα, οι ινδιάνικοι την ομαδικότητα, οι αφρικανικοί τον αγώνα για επιβίωση κ.λπ.            

5)Τι να περιμένουν από σας οι υποψήφιοι σπουδαστές σας για τη φετινή σπουδαστική χρονιά;

Όπως κάθε χρόνο θα είμαι δίπλα τους να επιλύσω οποιαδήποτε απορία, πρόθυμη να προσαρμόσω τα μαθήματα ανάλογα με τις ανάγκες και τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά τους. Βέβαια, διαθέτω κι εγώ προσδοκίες από αυτούς. Επιθυμώ να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους και να εργαστούν δημιουργικά.     


Πληροφορίες για τα μαθήματα που διδάσκει θα βρείτε παρακάτω:

Για το βιογραφικό της καθηγήτριας ακολουθήστε το σύνδεσμο

Ευχαριστούμε την κα Χειμώνα για τη συνέντευξη που μας παραχώρησε και της ευχόμαστε να έχει μία δημιουργική χρονιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου