O Άνθιμος Σαλκιτζόγλου είναι πολιτικός
μηχανικός, απόφοιτος Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και ασχολείται με τα
μυστικά της γραφής τα τελευταία 15 χρόνια. Συνεργάζεται για 2η
χρονιά με το εργαστήρι δημιουργικής γραφής Tabula Rasa.
Τη σπουδαστική
χρονιά 2016-17 θα διδάξει τα μαθήματα «Γραφολογία: σύμβολα και μυστικά»,
«Γραφολογία ΙΙ: σύμβολα και μυστικά» και «Όνειρα: συμβολισμός και
αποσυμβολισμός»
Είναι
απόφοιτος του τμήματος Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και έχει γράψει δύο
ταινίες μικρού μήκους που έχουν βραβευτεί σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Στον τομέα της γραφής έχει εκπαιδευτεί από δασκάλους
που ασχολούνται με θέματα πλαστογραφίας και εγκληματολογίας στα ελληνικά
δικαστήρια. Έχει συνεργαστεί με δημοσιογράφους, δικηγόρους, γιατρούς για
αναλύσεις χαρακτήρων καθώς και με ανθρώπους που ψάχνουν βαθιά μέσα τους.
Αυτό που τον χαρακτηρίζει είναι οι αμέτρητες γνώσεις του και η
απίστευτη μεταδοτικότητα αυτών.
1)
Η γραφολογία στην Ελλάδα είναι μία παρεξηγημένη για πολλούς επιστήμη. Θέλετε να
μας πείτε δύο λόγια για να τη γνωρίσουμε καλύτερα;
Η γραφολογία είναι πράγματι
μια επιστήμη και όπως όλες οι επιστήμες βασίζεται στην έρευνα και στο πείραμα.
Το γιατί είναι παρεξηγημένη είναι πολύ απλό. Όπως όλες οι επιστήμες, έτσι και η
γραφολογία, πριν γίνουν ευρύτερα γνωστές οι αρχές και οι κανόνες της, θεωρείται
από τους μη κατέχοντες ως κάτι μεταξύ διαίσθησης και μαντικής. Μην ξεχνάτε ότι
το ίδιο ακριβώς συνέβη και με τα μαθηματικά, την κατεξοχήν ορθολογιστική
επιστήμη κατά το Μεσαίωνα, όπου τα χρησιμοποιούσαν σε μαγικά φίλτρα και ξόρκια
οι μάγοι της εποχής. Η αστρονομία, η χημεία, η φυσική, ήταν λίγα από αυτά τα
παραδείγματα. Όπως λοιπόν, φαινόταν ως μάγος κάποιος που μπορούσε να προβλέψει
τις κινήσεις των πλανητών τον 15ο αιώνα, έτσι και σήμερα φαίνεται μάγος αυτός
που από ένα φύλλο γραμμένο χαρτί μπορεί να δει το χαρακτήρα του γράφοντα. Η
γραφολογία λοιπόν, είναι η κοινωνική επιστήμη που μελετάει το χαρακτήρα μέσω
της γραφής.
2)Στο
μάθημα σας λέτε ότι με την επιστήμη της γραφολογίας θα μπορούσαμε να γίνουμε
καλύτεροι άνθρωποι. Πώς θα συμβεί αυτό;
Τί χρειάζεται ένας άνθρωπος
για να γίνει καλύτερος; Καταρχήν να καταλάβει ποιος ακριβώς είναι. Να μάθει τι
είναι αυτό που του φταίει, τι είναι αυτό που τον εμποδίζει να προχωρήσει, γιατί
κάνει αυτό που κάνει, τι είναι αυτό που δεν του αρέσει στον εαυτό του και πώς
θα το διορθώσει. Μα για να γίνει αυτό θα πρέπει να συνειδητοποιήσει ποιος είναι
τώρα. Μέρα με τη μέρα, μάθημα με το μάθημα, θα αρχίζει να αντικρίζει τον εαυτό
του μέσα από τη γραφή του. Θα αρχίζει να αναγνωρίζει, αντικειμενικά πια, τα
χαρακτηριστικά του. Θα φτάσει κοιτώντας τη γραφή του τελικά, να βλέπει τον
καθρέφτη της ψυχής του.
3)Στη
φετινή σπουδαστική χρονιά διδάσκετε ένα σεμινάριο για τη Γραφολογία και άλλο
ένα που αφορά στον συμβολισμό των ονείρων. Σε ποιους απευθύνονται αυτά τα
σεμινάρια και τι θα κερδίσει με την ολοκλήρωση τους ο υποψήφιος σπουδαστής;
Τα σεμινάρια απευθύνονται σε
όλους. Ποιος δεν βλέπει όνειρα; Ακόμα κι αυτός που νομίζει ότι δεν βλέπει,
βλέπει. Ποιος δεν θέλει να γνωρίσει τον εαυτό του και τους άλλους μέσα από μια
σελίδα χαρτί; Τα σεμινάρια λοιπόν, απευθύνονται σε όλους όσους θέλουν να μάθουν
τον εαυτό τους, να μάθουν καλύτερα τους άλλους, να αφουγκράζονται την αλήθεια
πέρα από τα φαινόμενα. Κι όταν ολοκληρώσουν, τότε θα καταλάβουν ακριβώς τι
εννοεί ο μεγάλος ποιητής Τάσος Λειβαδίτης λέγοντας " Η αλήθεια βρίσκει το
φόρεμα του πραγματικού πολύ στενό".
4)Πώς
ακριβώς θα διδάξετε το σεμινάριο που αφορά στα όνειρα; Πείτε μας δύο λόγια γι’
αυτό και τις θεματικές του.
Το σεμινάριο θα αναπτυχθεί
σε δύο επίπεδα. Σε θεωρητικό και πρακτικό. Στο θεωρητικό θα μάθουμε σχεδόν τα
πάντα γύρω από τα όνειρα. Θα μάθουμε τη γλώσσα των ονείρων, τις θεωρίες των
μεγάλων ψυχαναλυτών, τη χρησιμότητα τους και τη χρήση τους. Και σε πρακτικό
επίπεδο, θα ονειρευόμαστε!!!
5)Ένας
άνθρωπος που έχει “θετική” εκπαίδευση ασχολείται με κάτι μεταφυσικό, ψυχολογικό
και συμβολικό. Πώς έρχεται να δέσει η επιστήμη και η λογική με το κομμάτι της
ψυχής;
Πολύ ωραία ερώτηση. Η
"θετική" μου εκπαίδευση με βοήθησε να αναπτύξω τη λογική. Κύρια
έκφραση της λογικής στην επιστήμη είναι τα μαθηματικά. Και τα μαθηματικά, η
λογική δηλαδή, απέδειξαν ότι η λογική δεν είναι αρκετή για να εξηγήσει τον
κόσμο. Κι αυτό αποδείχτηκε. Δεν είναι μια άποψη ή μια θεωρία. Αποδείχτηκε από
τον μεγάλο Αυστριακό μαθηματικό Κουρτ Γκέντελ, που μετά από αυτή την απόδειξη,
θεωρήθηκε ο νέος Αριστοτέλης. Πώς μπορώ λοιπόν εγώ, ο λογικός, ο ορθολογιστής,
να μην αποδεχτώ τις αποδείξεις των μαθηματικών; Τις αποδέχτηκα και άρχισα να
ψάχνω παραπέρα. Και σας διαβεβαιώνω ότι υπάρχουν πολύ ωραία πράγματα σ’ αυτό το
παραπέρα.
Πληροφορίες
για τα μαθήματα που διδάσκει θα βρείτε παρακάτω:
Για το βιογραφικό
του καθηγητή ακολουθήστε το σύνδεσμο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου