Άγνωστες πτυχές των μύθων, έτοιμο υλικό
θεμάτων, μοτίβων, χαρακτήρων.
Λίγα λόγια για το μάθημα:
Υπολογίζεται
πως λιγότερο απ’ το 10% της αρχαίας ελληνικής λογοτεχνίας έχει βρεθεί. Έχουμε τίτλους
τραγωδιών που έγραψαν ο Αισχύλος, ο Σοφοκλής κι ο Ευριπίδης, αλλά τους προσπερνάμε
αγνοώντας ποιοι ήταν η Εριφύλη, ο Τηρέας
και άλλοι. Σε αυτό το σεμινάριο θα εξερευνήσουμε το υλικό των γνωστών αλλά και
άγνωστων τραγωδιών, θα εντοπίσουμε τεχνικές στο στήσιμο της πλοκής και της
χρήσης ενός μύθου και των παραλλαγών του για να γράψουμε κάτι δικό μας, ανάλογο
των ενδιαφερόντων μας (θεατρικό, διασκευή, παιδικό παραμύθι, κ.λπ). «Παίζουμε»
με τους μύθους, αλλάζουμε ορισμένα στοιχεία, ακόμα και τους πρωταγωνιστές τους,
και τους μετατρέπουμε σε σκηνές διαλόγου των ηρώων. Στόχος; Να φτιάξουμε τους
δικούς μας μύθους!
Βασικές
ενότητες του σεμιναρίου είναι οι παρακάτω:
- Αρχαία ελληνικά και ρωμαϊκά μυθιστορήματα: Οι σαπουνόπερες της αρχαιότητας! Ταξίδια, νεκροφάνειες, έρωτας, εξουσία, υποχθόνια σχέδια αποτελούσαν λίγα μόνο απ’ τα υλικά των μυθιστορημάτων που διασκέδαζαν τους αρχαίους στην καθημερινότητά τους. Γιατί υπήρχε κι αυτή η πλευρά της λογοτεχνίας, που έχει μάλιστα επηρεάσει απ’ τον Ρακίνα και τον Βέρντι ως την… Ρόουλινγκ.
- Η ρωμαϊκή λογοτεχνία διασκευάζει ή προσθέτει στοιχεία σε αρχαίους ελληνικούς μύθους. «Αινειάδα» Βιργιλίου, «Μεταμορφώσεις» Οβιδίου.
- Οι γονείς των γνωστών μας ηρώων σε τι διηγήσεις εμπλέκονται; Λαέρτης, Πηλέας, Πρίαμος, Λάιος κ.λπ. Ασχολούμαστε με μύθους προγενέστερους της Ιλιάδας. Οι γνώσεις μας θα άλλαζαν την πλοκή της;
- Ποια η ζωή των παιδιών που απέκτησαν ο Οδυσσέας, ο Ηρακλής και οι υπόλοιποι ήρωες στις τόσες περιπλανήσεις τους; Έργα μεταγενέστερα της Ιλιάδας και της Οδύσσειας: Μικρή Ιλιάδα, Νόστοι, Τηλεγόνεια κ.λπ.
- Τρώες και Αχαιοί: Γενεαλογικά δέντρα των μυθικών ηρώων, παιχνίδια σεξ και εξουσίας.
- Δύο βασικές οικογένειες για πάνω από 20 τραγωδίες: Λαβδακίδες, Ατρείδες. Ποια ήταν τα μέλη τους, ποιοι οι κοντινοί και μακρινοί τους συγγενείς, πώς συνδέονται μεταξύ τους; Αν μετατρέπαμε κάποιον «κομπάρσο» της οικογένειας σε πρωταγωνιστή;
- Οι «άγνωστες» τραγωδίες. Φροντίζουμε να τις… μάθουμε και να τις χειριστούμε με περισσότερη ελευθερία, ενώνοντας όπως θέλουμε τα κομμάτια που λείπουν, με στόχο να φτιάξουμε και δικούς μας μύθους!
- Τα χορικά (μουσικά τμήματα) των τραγωδιών πόση σχέση έχουν με την πλοκή των έργων; Γιατί έχουν επιλεγεί τα συγκεκριμένα;
~ Το
συγκεκριμένο σεμινάριο μπορεί να συμπεριληφθεί στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Σημείωση: Το πρόγραμμα απευθύνεται για
περιορισμένο αριθμό σπουδαστών. Θα τηρηθεί απόλυτη σειρά προτεραιότητας.
Στο
τέλος του προγράμματος, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση πιστοποίησης
από το εργαστήρι "Tabula Rasa".
Για
δηλώσεις συμμετοχής και εγγραφές, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη σχολή στο
τηλέφωνο 213 00 24291 ή στο 6940 655 331
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου